Czy można schudnąć z wybranej partii ciała?

0001-9338658120_20211005_162848_0000

Od kiedy pracuję z kobietami pomagając im spełniać ich marzenia o zdrowiu, szczupłej sylwetce i poprawie ich kondycji wciąż słyszę pytania: Jak schudnąć z ud? Chcę zrzucić z brzucha? Jak odchudzić plecy? No właśnie, czy można schudnąć z wybranej partii ciała? Koniecznie przeczytaj do końca! ☺

To, gdzie organizm odkłada zapasy w postaci tkanki tłuszczowej, zależy od wieku, płci, genów i stylu życia. Kobiety w większości mają tendencję do gromadzenia tłuszczu na pośladkach i udach, a mężczyźni na brzuchu. Bywa także odwrotnie, ale to determinują geny. Z wiekiem miejsce gromadzenia nadmiaru tłuszczu może ulec zmianie – po menopauzie kobiety często tyją bardziej w okolicy brzucha niż na udach.

Badania naukowe, jakie przeprowadzono w celu zbadania skuteczności treningów mających spalić tłuszcz z wybranej części ciała, nie wykazały skuteczności takich działań. Niemal zawsze okazywało się, że ćwiczenia angażujące zbyt obfitą część ciała nie skutkowały jej wyszczupleniem. To oznacza, że brzuszki nie wyszczuplają brzucha, a przysiady nie wyszczuplą ud. 

Żeby udało ci się zredukować tłuszcz, potrzebujesz diety, aktywności fizycznej oraz cieeeeerpliwości. Niestety bądź stety, twój organizm sam zdecyduje, skąd w pierwszej kolejności pobierze tłuszcz, a które części ciała zostawi na koniec. Niewiele osób ma to szczęście, że ich ciało wyszczupla się równomiernie. Pozostali muszą cierpliwie czekać, aż ciało zacznie pobierać tłuszcz z tych partii ciała, na jakich im zależy. Czasami jednak trzeba się pogodzić z dysproporcjami między poszczególnymi częściami ciała i odpuścić, ponieważ dalsze odchudzanie byłoby po prostu nie zdrowe.

Jest też dobra wiadomość! Ćwiczeniami siłowymi można modelować wybrane partie ciała. To znaczy, że choć przysiady nie wyszczuplą ud i pośladków, to sprawią, że ich mięśnie staną się mocniejsze, a ciało zacznie wyglądać na bardziej jędrne. 

Share on facebook

Podziel się na facebooku