Ta strona używa plików Cookies. Proszę zapoznać się z celem ich używania i możliwościami zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Polityka prywatności

Odżywianie

Placuszki brokułowe z kaszą jaglaną

Placuszki brokułowe z kaszą jaglaną

Składniki: 1 brokuł 1/2 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej 2 jajka 2 łyżki mąki gryczanej 2 łyżki posiekanej natki pietruszki 1 łyżka oliwy z oliwek 1 łyżka jogurtu 1 ząbek czosnku sól, pieprz Dip: 25 dag jogurtu greckiego 1 ząbek czosnku 1 łyżeczka soku z cytryny sól, pieprz   Brokuł umyć, podzielić na małe kawałki i ugotować na parze do miękkości. Ostudzić i drobno pokroić. Do miski przełożyć brokuł, kaszę jaglaną, jajka, przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku, mąkę, natkę pietruszki, 1 łyżkę jogurtu, oliwę z oliwek, doprawić i wymieszać. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Łyżką nałożyć ciasto, formując placuszki. Wstawić do piekarnika nagrzanego do temp. 180 st. C i piec 25 minut, do uzyskania złotego koloru. Przygotować dip. Jogurt wymieszać z przeciśniętym przez praskę ząbkiem czosnku, sokiem z cytryny i doprawić do smaku. Polać nim upieczone placuszki.
2016-12-19 00:29:30 / Kolacje
Trufle jaglane w trzech smakach

Trufle jaglane w trzech smakach

Przepis na 20 sztuk Składniki:  100g kaszy jaglanej 500 ml mleka kokosowego ( lub innego dowolnego mleka) 30-40 g ksylitolu 1 łyżka oleju kokosowego 1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego Dodatki smakowe do wyboru (każdy na 1 porcję kaszy) 120g suszonych śliwek (miękkich bez pestek) + kakao lub karob do obtoczenia 80g orzechów (dowolnych, np włoskich) + mąka orzechowa lub orzechy do obtoczenia 50g wiórków kokosowych + mąka kokosowa lub wiórki do obtoczenia Kaszę jaglaną upraż na sucho w garnku, przelej wrzątkiem i wrzuć do gotującego się mleka. Dodaj wanilię oraz ksylitol, wymieszaj i gotuj do całkowitej miękkości kaszy. W razie potrzeby dolej więcej mleka. Kasza powinna wchłonąć cały płyn i lekko się rozgotować. Do jeszcze ciepłej kaszy dodaj olej kokosowy. Sprawdź, czy poziom słodyczy ci odpowiada, ewentualnie dodaj więcej ksylitolu lub kilka kropli stewii fluid. Przygotuj ulubione dodatki. Suszone śliwki drobno posiekaj. Orzechy do nadzienia posiekaj grubo, ale do obtoczenia użyj orzechów bardzo drobno posiekanych. Do obtoczenia pralinek kokosowych najlepiej użyć mąki kokosowej. Można przyrządzić ją samodzielnie w domu, mieląc wiórki kokosowe w blenderze lub młynku do kawy na drobny pył. Dodatki wymieszaj z przestudzoną kaszą. Formuj kulki, najpierw mocno ugniatając masę w dłoni, by składniki dobrze się skleiły, a następnie nadając im odpowiedni kształt. Każdą kulkę obtocz w kakao, orzechach lub wiórkach. Przełóż do zamykanego pojemnika i wstaw do lodówki, najlepiej na kilka godzin. Podawaj mocno schłodzone.  
2016-12-12 00:34:47 / Słodycze
Ciasteczka jaglane

Ciasteczka jaglane

Składniki: 2 szklanki płatków jaglanych 2 banany 2 garści suszonej żurawinyBanana rozdrobnić widelcem, dodać płatki jaglane. Ciasto ma być gęste!Dodać Żurawinę (dobrze wcześniej pokroić na małe kawałki )Pieczemy w 180 st C przez 20 min  
2016-12-12 00:12:55 / Słodycze
Koktajl truskawkowo-borówkowy

Koktajl truskawkowo-borówkowy

Składniki: 3 banany 2 garści truskawek 2 garści borówki amerykańskiej mały jogurt naturalny Wszystko blendujemy
2016-12-12 00:08:22 / Koktajle
Piegusek z borówką amerykańską

Piegusek z borówką amerykańską

Składniki: 150 g mąki ryżowej 100 g mąki gryczanej 100 ml oleju 100 ml mleka ryżowego (lub innego mleka) 60 g ksylitolu 20 kropel stewii fluid (lub do smaku) 40 g suchego maku 3 jajka 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii 1 łyżeczka soku z cytryny 1 lekko czubata łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia szczypta soli Borówka amerykańska/czereśnie lub wiśnie do obłożenia Borówkę umyj i zostaw na sitku do odsączenia. Najlepsza jest świeża, ale możesz również użyć owoców mrożonych (po rozmrożeniu) lub z kompotu. Jajka ubij w misce z ksylitolem i stewią na gładką, jasną masę. Dodaj olej, mleko, wanilię, sól i sok z cytryny, krótko zmiksuj. Wsyp mak, a na końcu mąki połączone z proszkiem do pieczenia. Dokładnie wymieszaj ciasto - będzie dość gęste. Przelej masę do tortownicy o średnicy 22 cm. Na wierzchu bardzo gęsto ułóż czereśnie, delikatnie wciskając je w ciasto. Piecz w piekarniku nagrzanym do 180 st C przez 30-35 minut. Wyjmij ciasto z piekarnika i przestudź. Smakuje najlepiej, gdy owoce są jeszcze ciepłe! Źródło: Kuchnia polska bez pszenicy  
2016-12-12 00:03:57 / Słodycze
Odchudzony schabowy

Odchudzony schabowy

Składniki na 1 porcję, 1 kotlet- 250 kcal100g schabu1 białko jajka2 łyżki siemienia lnianego w ziarenkach (nie mielonego)sólBiałko ubijamy. Siemię lniane mielimy na grubszy proszek. Schab rozbijamy, lekko solimy, obtaczamy w białku, a następnie w siemieniu. Wkładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 st, C. Po 20 minutach wyjmujemy gotowy kotlet. Chrupki, pyszny i zdrowy, Co za odmiana w porównaniu z tradycyjnym schabowym, utopionym w panierca i tłuszczu!U mnie schabowy połączony z kaszą jaglaną i gotowanym brokułem.
2016-12-11 23:42:47 / Obiady

Zapisz się na zajęcia 

Czekamy właśnie na Ciebie

 

Przejdź do formularza